Köpvillkor
Välkommen till Vitadora, en del av Myori Nordic AB. Vi är ett svenskt företag som grundades 2004, vårt lager finns i Göteborg och kontoret är i Malmö.
Hos oss hittar du spännande, unika och smarta produkter av högsta kvalitet.
Med vänlig hälsning
Filip Gahnström VD, Myori Nordic AB
Dina fördelaktiga villkor
Vår ambition är att du alltid ska vara nöjd som kund. Därför har du alltid 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss på Vitadora.
Orderhantering
Din order packas och lämnar vårt lager normalt inom 24 timmar. Beställningar som görs före kl.12 lämnar lagret redan samma dag. Vid extra intensiva perioder såsom inför jul eller stora kampanjer kan det förekomma vissa förseningar.
Betalningssätt – Du kan betala med kreditkort. Visa, Mastercard, American Express och Swish. Vi erbjuder även faktura och delbetalning i samarbete med Avarda:
Faktura – Din faktura skickas per mail när paketet har lämnat lagret. Om du väljer att betala med faktura kan vi endast skicka paketet din folkbokföringsadress.
Kundservice – Om du har några frågor eller kommentarer är du alltid välkommen till att skicka e-post till vitadora@myori.se eller ringa på 08-587 610 00. Vi besvarar alla mail inom 48 timmar.
Försändelser
Leveranstid
Leveranstid är 1 - 3 arbetsdagar från det att paketet lämnar vårt lager i Göteborg tills det kommit till distributörens utlämningsställe. Du kan se uppskattad leveranstid för de olika leveransalternativen i kassan. Vi eftersträvar att leverera din beställning inom angivna tidsramar, men ibland kan leveransen ta längre tid på grund av oväntade händelser. Vid en leveransförsening kan du kontakta oss så hjälper vi till att lokalisera din beställning. Vid eventuellt dröjsmål meddelar vi en ny beräknad leveranstid. Om ett eventuellt dröjsmål är av väsentlig betydelse för dig har du alltid rätt att häva köpet. Meddela oss snarast möjligt om det är särskilt viktigt för dig att erhålla varan ett visst datum.
Orderbekräftelse – Så snart du skickat din order via hemsidan kommer du att få se en orderbekräftelse på skärmen med ditt ordernummer och det totala orderbeloppet.
Leveranskostnader – Eventuella leveranskostnader för din order framgår i kassan och på orderbekräftelsen.
Moms – Alla priser inkluderar 25% moms.
Oupphämtad försändelse
Vid oupphämtad försändelse returneras ditt paket tillbaka till vårt lager automatiskt efter ca 7-14 dagar. Vi debiterar en avgift på 199 SEK vid en sådan retur.
Öppet köp / Ångerrätt
Prova produkten hemma hos dig - gör ditt köpbeslut därefter. Vi på Vitadora tillämpar 30 dagars ångerrätt. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp utan någon anledning inom 30 dagar från det att du har tagit emot leveransen. Om du vill använda dig av ångerrätten ska du skicka meddelande om det till oss inom tidsfristen och därefter behöver vi få returen inom 14 dagar. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma varans funktion och egenskaper samt bedöma om du är nöjd med den. Produkten skall returneras i original förpackning, inklusive alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning, fjärrkontroll, medföljande batterier etc. Om varan returneras i väsentligt förändrat skick eller om vissa tillbehör saknas, förbehåller vi oss rätten att göra göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Du kan använda returblanketten som ligger i paketet och då blir din fraktkostnad 100 kr. Vi drar då av beloppet på återbetalningen till dig.
Returer
Om du vill använda dig av öppetköp kan du returnera produkten till oss inom 30 dagar från det att du har mottagit försändelsen. Du kan använda returblanketten som ligger i paketet och då blir din fraktkostnad 100 kr. Detta gör hanteringen av din retur säkrare. Returnerar du den själv är det du som betalar fraktkostnaden och ansvarar för varorna tills de når vårt lager. Defekta produkter skall returneras i samma skick som de togs emot, se reklamation. Kontakta kundtjänst på email vitadora@myori.se när du har frågor om en retur du vill göra. En eventuell kostnad för värdeminskning kommer att debiteras dig om du använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans funktion och egenskaper.
Returadress är:
MYORI NORDIC AB
Mediavägen 4
SE-438 91 LANDVETTER
Sweden
Reklamation
Vitadora tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt (se konsumentverket) vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Fel på produkten, felleverans eller transportskada skall reklameras inom "skälig tid" från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 2 månader från det att felet upptäcktes anses alltid vara gjord inom skälig tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss.
Med vänlig hälsning
Filip Gahnström VD, Myori Nordic AB
Dina fördelaktiga villkor
Vår ambition är att du alltid ska vara nöjd som kund. Därför har du alltid 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss på Vitadora.
Orderhantering
Din order packas och lämnar vårt lager normalt inom 24 timmar. Beställningar som görs före kl.12 lämnar lagret redan samma dag. Vid extra intensiva perioder såsom inför jul eller stora kampanjer kan det förekomma vissa förseningar.
Betalningssätt – Du kan betala med kreditkort. Visa, Mastercard, American Express och Swish. Vi erbjuder även faktura och delbetalning i samarbete med Avarda:
Faktura – Din faktura skickas per mail när paketet har lämnat lagret. Om du väljer att betala med faktura kan vi endast skicka paketet din folkbokföringsadress.
Kundservice – Om du har några frågor eller kommentarer är du alltid välkommen till att skicka e-post till vitadora@myori.se eller ringa på 08-587 610 00. Vi besvarar alla mail inom 48 timmar.
Öppettider telefon: mån-fre: kl 08:00-16:00
Försändelser
Leveranstid
Leveranstid är 1 - 3 arbetsdagar från det att paketet lämnar vårt lager i Göteborg tills det kommit till distributörens utlämningsställe. Du kan se uppskattad leveranstid för de olika leveransalternativen i kassan. Vi eftersträvar att leverera din beställning inom angivna tidsramar, men ibland kan leveransen ta längre tid på grund av oväntade händelser. Vid en leveransförsening kan du kontakta oss så hjälper vi till att lokalisera din beställning. Vid eventuellt dröjsmål meddelar vi en ny beräknad leveranstid. Om ett eventuellt dröjsmål är av väsentlig betydelse för dig har du alltid rätt att häva köpet. Meddela oss snarast möjligt om det är särskilt viktigt för dig att erhålla varan ett visst datum.
Orderbekräftelse – Så snart du skickat din order via hemsidan kommer du att få se en orderbekräftelse på skärmen med ditt ordernummer och det totala orderbeloppet.
Leveranskostnader – Eventuella leveranskostnader för din order framgår i kassan och på orderbekräftelsen.
Moms – Alla priser inkluderar 25% moms.
Oupphämtad försändelse
Vid oupphämtad försändelse returneras ditt paket tillbaka till vårt lager automatiskt efter ca 7-14 dagar. Vi debiterar en avgift på 199 SEK vid en sådan retur.
Öppet köp / Ångerrätt
Prova produkten hemma hos dig - gör ditt köpbeslut därefter. Vi på Vitadora tillämpar 30 dagars ångerrätt. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp utan någon anledning inom 30 dagar från det att du har tagit emot leveransen. Om du vill använda dig av ångerrätten ska du skicka meddelande om det till oss inom tidsfristen och därefter behöver vi få returen inom 14 dagar. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma varans funktion och egenskaper samt bedöma om du är nöjd med den. Produkten skall returneras i original förpackning, inklusive alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning, fjärrkontroll, medföljande batterier etc. Om varan returneras i väsentligt förändrat skick eller om vissa tillbehör saknas, förbehåller vi oss rätten att göra göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Du kan använda returblanketten som ligger i paketet och då blir din fraktkostnad 100 kr. Vi drar då av beloppet på återbetalningen till dig.
Returer
Om du vill använda dig av öppetköp kan du returnera produkten till oss inom 30 dagar från det att du har mottagit försändelsen. Du kan använda returblanketten som ligger i paketet och då blir din fraktkostnad 100 kr. Detta gör hanteringen av din retur säkrare. Returnerar du den själv är det du som betalar fraktkostnaden och ansvarar för varorna tills de når vårt lager. Defekta produkter skall returneras i samma skick som de togs emot, se reklamation. Kontakta kundtjänst på email vitadora@myori.se när du har frågor om en retur du vill göra. En eventuell kostnad för värdeminskning kommer att debiteras dig om du använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans funktion och egenskaper.
Returadress är:
MYORI NORDIC AB
Mediavägen 4
SE-438 91 LANDVETTER
Sweden
Reklamation
Vitadora tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt (se konsumentverket) vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Fel på produkten, felleverans eller transportskada skall reklameras inom "skälig tid" från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 2 månader från det att felet upptäcktes anses alltid vara gjord inom skälig tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss.
Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email vitadora@myori.se som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bilder via mail på felaktigheter/den defekta varan där felet tydligt framgår. Du kan använda den förbetalda returadressetiketten som fanns med i paketet vid leveransen för att skicka varan tillbaka till oss.
När vi har mottagit den reklamerade varan undersöks felet. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny vara alternativt återbetalar alla dina kostnader inklusive betalnings- och fraktavgifter.
Transportskada
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Skicka gärna också ett separat skriftligt meddelande till vår kundtjänst.
Återbetalning
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen, såvida inte något annat uttryckligen överenskommits med dig. Om du vill få pengarna utbetalat på annat sätt kontakta vår kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email vitadora@myori.se. Vid återbetalning så justerar vi för eventuella returkostnader.
Hantering av personuppgifter
För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, besök gärna https://vitadora.se/sakerhetspolicy/ . Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor.
Säkerhet vid köp
Alla transaktioner på vår hemsida sker krypterat med SSL (Secure Sockets Layer). Vitadora samarbetar med Avarda och uppfyller kraven för PCI. Betalning med betalkort sker i överensstämmande med svensk lag för betalningar via Internet. All kortbetalning sker med 3D Secure för att öka säkerheten. Denna process ägs av din bank och om du skulle uppleva problem med att genomföra verifieringen under betalningstillfället, får vi vänligen hänvisa dig till din bank. När du har genomfört din betalning via Internet får du en orderbekräftelse via e-post. Den ber vi dig att spara.
När vi har mottagit den reklamerade varan undersöks felet. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny vara alternativt återbetalar alla dina kostnader inklusive betalnings- och fraktavgifter.
Transportskada
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Skicka gärna också ett separat skriftligt meddelande till vår kundtjänst.
Återbetalning
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen, såvida inte något annat uttryckligen överenskommits med dig. Om du vill få pengarna utbetalat på annat sätt kontakta vår kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email vitadora@myori.se. Vid återbetalning så justerar vi för eventuella returkostnader.
Hantering av personuppgifter
För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, besök gärna https://vitadora.se/sakerhetspolicy/ . Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor.
Säkerhet vid köp
Alla transaktioner på vår hemsida sker krypterat med SSL (Secure Sockets Layer). Vitadora samarbetar med Avarda och uppfyller kraven för PCI. Betalning med betalkort sker i överensstämmande med svensk lag för betalningar via Internet. All kortbetalning sker med 3D Secure för att öka säkerheten. Denna process ägs av din bank och om du skulle uppleva problem med att genomföra verifieringen under betalningstillfället, får vi vänligen hänvisa dig till din bank. När du har genomfört din betalning via Internet får du en orderbekräftelse via e-post. Den ber vi dig att spara.
Användarrecensioner – Alla recensioner som visas på vår webbplats kommer från verifierade köpare. Vi använder tjänsten Yotpo för att säkerställa att endast personer som faktiskt har köpt produkten kan lämna en recension. Detta garanterar att recensionerna är äkta och representativa för kundernas upplevelser. Vi manipulerar eller redigerar aldrig recensioner.
Erbjudande – Alla erbjudanden på vår webbplats gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges.
Beställning – Vid beställning av produkter kommer du först att motta en oförbindande beställningsbekräftelse. Det är först när du mottar en leveransbekräftelse som vi har godkänt din beställning och ett bindande avtal ingåtts mellan dig och Myori Nordic AB. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av produkterna du beställt vara slut i lager händer det att vi i stället kontaktar dig och frågar om vi kan leverera en likvärdig ersättningsvara.
Ansvar – Du ska ha fyllt 18 år och vara införstådd med de villkor som gäller för att kunna handla hos Vitadora.
Vitadora är ett registrerat varumärke som opererar under gällande lagstiftning och regler om produktansvar i Sverige och EU.
Tvist – Vid en tvist kommer Myori Nordic AB att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid en eventuell tvist kan du anmäla ditt klagomål. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige, Box 174 101 23 Stockholm. Du kan även använda European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR), EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.
Beställning – Vid beställning av produkter kommer du först att motta en oförbindande beställningsbekräftelse. Det är först när du mottar en leveransbekräftelse som vi har godkänt din beställning och ett bindande avtal ingåtts mellan dig och Myori Nordic AB. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av produkterna du beställt vara slut i lager händer det att vi i stället kontaktar dig och frågar om vi kan leverera en likvärdig ersättningsvara.
Ansvar – Du ska ha fyllt 18 år och vara införstådd med de villkor som gäller för att kunna handla hos Vitadora.
Vitadora är ett registrerat varumärke som opererar under gällande lagstiftning och regler om produktansvar i Sverige och EU.
Tvist – Vid en tvist kommer Myori Nordic AB att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid en eventuell tvist kan du anmäla ditt klagomål. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige, Box 174 101 23 Stockholm. Du kan även använda European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR), EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.
Leverans
Köp före kl 14 skickas samma dag
Enkel betalning
Möjlighet till delbetalning
Prova hemma
30 dagars öppet köp
Säker betalning
Betala med Avarda
Leverans
Köp före kl 14 skickas samma dag
Enkel betalning
Möjlighet till delbetalning
Prova hemma
30 dagars öppet köp
Säker betalning
Betala med Avarda